W ramach działań promujących materiały zostaną przeprowadzone webinary dla lektorów z Polski i z Ukrainy, pokazujące, w jaki sposób warto z materiałami pracować. Zaplanowano je dla pracowników obu uczelni i wszystkich lektorów z kraju i zagranicy, którzy uczą języka polskiego jako obcego.  

Po zakończeniu projektu wszystkie materiały będzie można pobrać w ramach wolnego dostępu z odpowiedniej zakładki na stronie internetowej w domenie polonistyka.uni.lodz.pl.

Podręcznik będzie nowatorski ze względu na:

  • współpracę językoznawców fonetyków i glottodydaktyków z Polski i z Ukrainy, a także polskich logopedów;
  • uwzględnianie wpływów międzyjęzykowych z języka ukraińskiego (w ograniczonym stopniu z rosyjskiego) na wymowę w języku polskim;
  • ćwiczenia oraz krótki opis teoretyczny dotyczące zarówno głosek, jak i akcentu czy intonacji (często w podręcznikach pomijanych);
  • zadania integrujące różne podsystemy (jednoczesne nauczanie leksyki, gramatyki, pisowni i wymowy), jednocześnie wpisujące się w optykę działaniową – rozwój percepcji jako fundament słuchania (recepcji ustnej i audiowizualnej), a rozwój artykulacji jako fundament mówienia (produkcji, interakcji i mediacji);
  • przygotowany przez specjalistów komponent logopedyczny (i informacje wspierające lektorów oraz uczących się – po polsku i po ukraińsku – na temat wywoływania głosek);
  • atrakcyjny, ludyczny charakter zbioru (gry i zabawy językowe, wykorzystanie humoru, wizualizacje);
  • komunikacyjne umotywowanie każdego zadania i uatrakcyjnienie go poprzez wprowadzenie tekstu współczesnej kultury (popularnej), który z jednej strony zachęci do ćwiczeń, a z drugiej unaoczni potrzebę rozwoju kompetencji fonologicznej.